Eliminació de plantes invasores i plantació d’espècies autòctones a l’itinerari de papallones al Parc del montnegre i el Corredor

Dissabte 4 de maig un equip de voluntaris i voluntàries del Cercle de voluntaris dels Parcs Naturals, hem anat fins al Parc del Montnegre i el Corredor per fer una acció de millora del entorn de l’itinerari de papallones del BMS.

Arribem al punt i ens trobem amb l’equip del Parc. La Mireia Vila, tècnica del Parc ens explica la tasca que farem i la importància d’aquesta.

En aquesta actuació vam retirar espècies de plantes invasores i finalment farem una plantació d’espècies autòctones. Concretament espècies que afavoreixen les espècies de papallones que observem en aquest recorregut.

Després d’esmorzar anem al punt on farem tota la feina i comencem amb la retirada de Seneci. Una espècie que trobem a moltes zones i que està colonitzant molts espais. Cal remarca la gran quantitat de Seneci que es va retirar. Aquesta planta els darrers anys està colonitzant molts espais i genera un problema a nivell de conservació de les plantes, però tambè per altres animals. Ja que elimina les plantes nutricies per exemple de les papallones. També vam aprofitar per retirar deixalles que vam trobar al llarg de tot el camí.

Un cop acabem aquesta part de la feina comencem amb la plantació de diferents plantes. Concretament plantem 5 espantallops, 20 aranyoners, 10 aladerns i 5 oms. Aquestes espècies són plantes nutrícies o nectaríferes que ajuden a la població d’espècies de la zona.

Finalment, la Mariona i el Pep ens ensenyen com fan el cens de papallones pel programa del BMS. En aquest recorregut vam poder observar fins a 11 espècies diferents:

• La migradora dels cards
  • Llimonera
  • Cleòpatra
  • Blaveta de l’heura
  • Blaveta comuna
  • Blanqueta de la col
  • Blanca de la col
  • Bruna boscana
  • Papallona reina
  • Papallona zebrada
  • Nimfa mediterrània

Acabat el cens, anem a la zona on dinarem i després agafem el camí per tornar a Barcelona.