Construcció i col·locació de caixes niu de ratpenats i esporga de pins al Parc del Garraf.

Els voluntaris del cercle, aquest dissabte 12 de maig col·loquen una trentena de caixes niu i fan neteja dels pins de l’entorn al Parc del Garraf.

Comencem el matí amb una boira densa que desapareix en arribar al Parc del Garraf on ens espera la Sofia Paricio, la cap d’unitat d’ús públic i conservació, qui ens dona la benvinguda al punt de trobada, ens fa una petita introducció sobre la tasca a realitzar durant la jornada i ens acompanya al la zona d’actuació, en aquests cas al municipi de Sitges.

Al punt de trobada en espera en Jordi Serra, biòleg expert en quiròpters, o més coneguts com a ratpenats, on ens desmunta mites sobre aquests mamífers voladors que van aparèixer fa 65.000 milions d’anys, ens ensenya la importància que tenen en els nostres ecosistemes i com ens deslliurem d’unes tones de mosquits gràcies a la seva intervenció.

Un cop presentat el protagonista del dia, en distribuïm en diferents grups, cada un d’ells acompanyat per un expert de l’entorn en Jordi Gili, en David Mateo o en Francesc Boil, guardes forestals del Parc del Garraf.

Cada grup realitza les tasques de construcció de 50 caixes niu de ratpenats, la col·locació de 31 d’aquests refugis i l’esporga de pins de l’entorn per tal d’evitar al màxim el risc d’incendis a la zona.

En finalitzar la tasca ens apropem fins al poble de Jafra per dinar i agafar energies després de tot el matí i acabar ben contents, ja que  gràcies a la feina ben feta cap ratpenat es quedarà sense refugi durant la seva migració!