Neteja de l’itinerari de la Font d’Horta Parc del Foix

Els membres del Cercle de Voluntaris realitzen una neteja al parc del Foix, concretament a la zona de l’itinerari de la Font d’Horta.

Arribem a les 9:45 a la zona on farem la neteja i on s’inicia l’itinerari que porta a la Font d’Horta. Allà ens trobem amb el Frederic Casas i l Vanessa Gómez, guardes forestals del Parc del Foix. Ens expliquen quina zona haurem de netejar.

Ens dividim en dos grups i fem l’itinerari un grup en cada direcció.

Al llarg del camí en zones concretes trobem des d’ampolles de vidre, cables elèctrics i tot tipus de deixalles.

Finalment tots dos grups ens retrobem a un punt mig del recorregut just al costat d’un observatori d’aus, on estem una estona per observar els ocells presents a la zona. Una polla d’aigua (Gallinula chloropus) apareix tímidament a una zona propera al pantà per buscar menjar. I en un moment observem una silueta al cel que correspon a l’àliga perdiguera (Aquila fasciata).

Amb la neteja acabada, fem camí cap a la font d’horta on podem gaudir d’aquest paisatge tan increïble que ens dóna la tardor. En Frederic i la Vanessa ens expliquen la problemàtica que tenen els amfibis com la salamandra comuna en aquest indret, on aprofiten les petites acumulacions d’aigua per reproduir-se.

Acabem tots junts al pàrquing on hem deixat l’autocar per tornar cap al municipi de Castellet, on dinem tots juntes gaudint d’unes meravelloses vistes al Pantà del Foix, per després tornar direcció Barcelona.