Arranjament del jaciment del poblat ibèric de les Maleses al Parc de la Serralada de Marina.

Una trentena de voluntaris i voluntàries del cercle, aquest dissabte 28 de setembre netegen la vegetació del perímetre del poblat ibèric de les Maleses de 2.400 anys d’antiguitat.

En arribar al punt de trobada, ens espera l’Antonio Navarrete, tècnic d’ús públic del territori, qui ens fa una gran rebuda.

Abans d’esmorzar per fer gana, comencem la jornada fent una passejada per arribar al jaciment de les Maleses, que el trobem a la part més alta del Turó de les Maleses, amb unes vistes panoràmiques immillorables.

Allà ens espera la Mercedes Duran, directora del Museu Municipal de Montcada i Reixac i la Gemma Hidalgo, codirectora de l’excavació, qui amb les seves fantàstiques explicacions ens fa un viatge en el temps fins al segle V aC, quan el poblat estava en ple rendiment, es creu que podrien haver-hi uns 100 habitants en la zona. També ens explica totes les troballes realitzades durant les excavacions, que s’inicien l’any 1981, arracades, monedes, àmfores,…

Després de conèixer tots els secrets del poblat ibèric comencem amb la tasca del dia: retirar la vegetació del perímetre del jaciment per evitar que envaeixin la zona i així facilitar les futures excavacions. Es treballa de valent durant tot el matí i fins a aconseguir realitzar la neteja de tot el perímetre.

En acabar la feina, tornem caminant i ens apropem a dinar a l’Àrea d’Esplai de la Font de l’Alba, situada al municipi de Tiana, on gaudim d’un merescut dinar a l’ombra d’uns pins.