ACTUACIÓ AL PARC DE LA SERRALADA DE MARINA

Millora dels antics camps de conreu de la vall de Sant Jeroni al Parc de la Serralada de Marina.

Els voluntaris del Cercle aquest dissabte, treballem de valent en la millora dels camps de conreu de dues cooperatives de la vall de Sant Jeroni de la Murtra.

En arribar ens esperen en Toni Navarrete, tècnic d’ús públic i d’educació ambiental, ens rep i ens situa, tant en la realitat del Parc de la Serralada de Marina explicant-nos el recorregut històric que ha tingut, com en l’espai, i ens dóna a conèixer els municipis amb els quals limita el Parc. Per ajudar-nos a entendre molt millor aquesta realitat i la seva situació ens dóna uns tríptics explicatius i un mapa del Parc.

Un cop hem agafat energies amb l’esmorzar ens dividim en dos grups per poder millorar dos camps de conreu diferents i amb tasques a realitzar diferents.

Un dels grups marxa amb el Martí de la Cooperativa La Sargantana, on tenim dues tasques a realitzar, per una banda netejar les vinyes de les herbes que surten als voltants de cada un dels ceps i per l’altra, retirar miraguà fals, Araujia sericifera,  planta exòtica invasora que afecta els marges de tots els camps de conreu d’aquesta zona.

L’altre grup marxen amb la Dolors i la Neus de Conreu Sereny Cooperativa, en aquest cas els hi ajudem a preparar un terreny per poder realitzar un jardí de pol·linitzadors, fomentant l’aparició d’abelles, papallones, escarabats, formigues i molts altres insectes que ajuden en aquesta tasca tan important per l’agricultura i per tots nosaltres com és la pol·linització. Per preparar el terreny es treuen totes les pedres que hi ha als voltants i es retiren els rizomes de canya que hi ha a la zona.

Per arrodonir el dia acabem fent la visita al Monestir de Sant Jeroni de la Murtra, on descobrim tota la seva història gràcies al Javier i a la seva visita guiada pels seus interiors on podem descobrir quin era el dia a dia que portaven els monjos, fins als actuals propietaris.

Per acabar dinem en un dels agradables patis interiors del Monestir aprofitant l’ombra i la bona temperatura.